جشن روز کارمند و تقدیر از همیاران نمونه دانشگاه برگزار شد.
جشن روز کارمند و تقدیر از همیاران نمونه دانشگاه 17 مهر 1402
جشن روز کارمند و تقدیر از همیاران نمونه دانشگاه در روز دوشنبه 17 مهرماه 1402 در سالن آمفی تئاتر پردیس ملاصدرا برگزار گردید.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ روز دوشنبه 17 مهرماه 1402 مراسم تقدیر از همیاران نمونه دانشگاه، در پردیس ملاصدرای دانشگاه برگزار گردید، در این مراسم دکتر امیررضا شاهانی، رئیس دانشگاه گفت:
واژه‌ی بهتری از کارکنان وجود دارد، ایشان در واقع همیاران علمی دانشگاه هستند و موفقیت همه اساتید و دانشجویان به یمن زحمات ایشان است، لذا واژه همیاران علمی برازنده‌تر است.
 
 

شاهانی بابت تاخیر برگزاری مراسم که باید در روز کارمند و هفته دولت برگزار میشد، گفت: علت تأخیر برگزاری، دهه آخر صفر و دیگری تعطیلات تابستان مانع برنامه ریزی صحیح بود و تیم جدید مدیریتی هم مدت زیادی نیست که منصوب شده، از طرفی هم آماده سازی آیین نامه انتخاب کارمند نمونه وقت گیر بود با این اوصاف از محضر همه عزیزان بابت تاخیر پیش آمده پوزش میطلبم.
دکتر شاهانی با عنوان یک خاطره از دوران جنگ گفت: از دو روز پیش موفقیت‌های پیروزیهای فلسطین اشغالی اسباب شادمانی امت شد که امام راحل آن را از آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی معرفی کردند و این مد نظر امام خمینی بود.
اینها را گفتم که عرض کنم انقلاب ما به سادگی به دست نیامد و در آن شرایط سخت آغاز انقلاب، جریان جنگ تحمیلی هم اتفاق افتاد و ایران در آن دوران سخت تنها بود، میخواهم بگویم در آن شرایط ضعف، امام هربار صحبت میکردند در خصوص آرمان های فلسطین می‌گفتند و هدف را بزرگ ترسیم می کردند و پای آن هم ایستادند و به همه امید می دادند.
امام حسین (علیه السلام) از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل کردند: قطعا خدای تعالی امور بزرگ و همت‌های عالی را می پسندد و از کارهای کوچک و همتهای کوچک بدش می آید. یکی از این همتهای عالی، اتفاق فلسطین بود.
عرض این است که در اوج ضعف امید است که اسباب تعالی می شود. پس امید و نشاط و انگیزه یکی از مهمترین ویژگی‌های مومن است، این عقیده هم در زندگی فردی و هم در فرآیند اجتماعی موثر است. با داشتن این صفات بسیاری از اتفاقات در نظر ما کوچک خواهد بود.
 
 
 
در ادامه دکتر شاهانی پیشنهادی دادند که مورد تشویق همکاران واقع شد، ایشان گفت: من پیشنهاد می کنم در حتی ساعات اداری حتما همکاران ما برای ورزش وقت بگذارند. چیزی که مرا همواره آزار می دهد، بی انگیزگی و عدم وجود نشاط است.
مورد دوم اینکه باید درفعالیت‌های تیمی بهترعمل کنیم، باید اگر ضعف در انجام فعالیت‌های تیمی داریم، مرتفع کنیم.
شاهانی گفت: صداقت و درستی باید از مهمترین صفات ما باشد، پیامبر نجات را در صداقت تعریف میکنند.
یکی دیگر از صفات مهم این است که باید نسبت به هم اعتماد داشته باشیم و خیلی نگران این نباشیم که چه کسی چه میکند، حقیقت این است که رشد خانواده دانشگاهی فقط بصورت جمعی است و همه باید رشد کنیم.
ما باید منافع سازمانی را به منافع فردی ترجیح بدهیم، در اینصورت است که به بهره وری بیشتر میرسیم، واقعیت این است که روزی را خدا می رساند، اما مهم این است که ما باید برای خدا کار کنیم و پس از آن نگران رزق و روزی نباشیم که او عهده دار است‌.
ایشان در مورد احساس خود به دانشگاه گفت: من واقعا عاشق دانشگاه هستم، عشق من دانشگاه و همکاران و دانشجویان است و بابت این از صمیم قلب خدا را شکر میکنم، الحمدلله امسال کلاسها از هفته اول مهرماه با نشاط‌ تر برگزار شد و از اینکه این فضای علمی را میبینم لذت میبرم. باید عرض کنم همه اعضای دانشگاه را خانواده خودم میدانم و همه شما را دوست دارم.
 
 
 
آخرین نکته هم این است که باید شئونات اخلاقی را همه با هم رعایت کنیم، بعنوان مثال: انسان منظم تاثیر مستقیم روی دیگران میگذارد یا داشتن پوشش دانشگاهی یکی دیگر از این شاخصه هاست...
ایشان گفت: تقدیری که می شود نیز در شاًن شما نیست و باید از تک تک شما عزیزان تقدیر و تشکر شود، در این مراسم فقط میخواهیم بگوییم که ما همواره به یاد شما هستیم و تلاش می کنیم که بیشتر همدلی داشته باشیم که اسباب انس و الفت باشد. ما در حد بضاعت در این ایام کوتاه به دنبال جذب امکانات برای حمایت از شما عزیزان بوده و هستیم.
در پایان از همه شما بابت زحماتتان صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم و شاهد تلاش شما بوده و هستم و بابت قصور و کوتاهی ها پوزش می طلبم.
دکتر شاهانی، در نهایت با یادکرد مرحوم جانباز امیر غفرانی جلسه را به پایان رساندند.
 
 

در ادامه حجة الاسلام والمسلمین محمد طهماسبی مسئول نمایندگی نهاد مقام‌ معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه گفت: 
در سعادتمندی بخشی نقش خودمان و بخشی دیگر نقش دیگران تاثیر دارد با نگاه دینی می توان شرایط نامناسب را برای خودمان درست کنیم .هیچ شری به مومن نمی رسد. لذا اگر انسان احساس کند که وظیفه اش را درست انجام میدهد از عمرش احساس رضایت میکند احساس رضایت زمانی است که احساس کنیم عمرمان درست مصرف می شود.
 
 
وی گفت: زندگی جمعی مزایا و آسیب هایی دارد از جمله آن سخن چینی می باشد سخن‌چینی، در نهایت آشکار می‌شود و به گوش کسی که از او بد گفته‌اند، خواهد رسید و همین امر، سبب ایجاد کینه و دشمنی خواهد شد.  همانطور که امیرمومنان علی(علیه‌السلام) فرمود: از سخن‌چینی بپرهیزید؛ زیرا بذر کینه را می‌افشاند و بین خدا و مردم فاصله می‌اندازد.
 
 
در ادامه دکتر شهرام صیدی معاون اداری و مالی دانشگاه ضمن تبریک اعیاد گذشته گفت: در مقام روز کارمند وام میگیرم از سخنان مقام معظم رهبری و طبق فرمایشات ایشان خسته نباشید عرض می کنم به قشری که بدنه عظیم و فعال و پرکار دولت جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند و یادآور می شوم فرمایش ایشان را که در واقع در باب ثواب و برکات و فضل الهی که برای ایثار و زحماتی که واقعاً قشر عظیم کارمند متحمل می‌شوند قطعا این ثواب نزد خداوند متعال پابرجا و حساب شده است.
شعار معاونت اداری و مالی اخلاق مداری و انضباط اداری و مالی است اخلاق مداری بر اساس کلام معصومین و بزرگان شاخص‌ها و معیارهایی دارد، مهمترین شاخص‌های اخلاق مداری عبارتند از:
1-   خدمت به مردم
2-  مسئولیت پذیری
3-  نظم و ترتیب
4-  امانت داری
5-  پیگیری و پایبندی در عقود قراردادها
6-  احترام متقابل
که قطعا تمامی این موارد ریشه ای جز در تقوا ندارد.
مولا علی (علیه السلام) می‌فرمایند چیزی که بر اساس تقوا پایه گذاری شود نابود نمی‌گردد.
معاون اداری و مالی دانشگاه در مورد اهداف این معاونت گفت:
سه هدف کلان معاونت اداری مالی عبارت است از:
1- شناسایی و جذب منابع مالی و کافی و مطمئن در جهت استقلال مالی دانشگاه
2- طراحی و استقرار نظام جذب، بکارگیری و توسعه منابع انسانی، انگیزش و نگهداشت نیروهای انسانی
3- طراحی نظام صرفه جویی و کاهش هزینه های دانشگاه
همینطور در مورد اهم فعالیت های امور اداری به موارد زیر اشاره نمود:
1-  بروز رسانی وبسایت امور اداری
2-  طراحی و پیاده سازی تسویه حساب الکترونیکی
3-  راه اندازی سامانه آرشیو پرونده های پرسنلی
4-  طراحی و اجرای طرح طبقه بندی نیروهای شرکتی
5-   اقدام به تدوین شیوه نامه سختی کار و بهره وری
6-  بیمه تکمیلی
7-  ساماندهی سایت رفاهی دانشگاه

صیدی در پایان گفت:
در پایان مراتب قدردانی و سپاس خود را از حسن همکاری، خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه همه همکاران اعلام نموده و برای شما در تمام عرصه‎های زندگی آرزوی موفقیت و بهروزی می‌نمایم.
 
پس از صحبت های دکتر شهرام صیدی از همیاران نمونه دانشگاه و چهار تن از کارکنان بازنشسته تقدیر به عمل آمد، در این بین یکی از بازنشستگان مرحوم دکتر امیر غفرانی بود که با یادکرد ایشان مراسم به پایان رسید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1402/07/21
تعداد بازدید:
2564
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت