مراسم معارفه و تکریم مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی: معارفه حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی، مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و تکریم از حجت الاسلام والمسلمین علم خواه مسئول پیشین نهاد سه شنبه 27 مهر 1400 با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر کریمی مزرعه شاهی سرپرست دانشگاه، دکتر یزدان دوست رئیس پیشین و نیز جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر یزدان دوست ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) اظهار نمودند: وجود دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای ایران امری مغتنم است و ارتباط مستقیم مقام معظم رهبری با دانشگاهها از افتخارات دانشگاه است.

دکتر یزدان دوست همچنین افزودند: رسالت دانشگاه، تربیت افراد متخصص و متعهد می باشد و رسالت دفتر نهاد تربیت افراد متعهد متخصص است که امام خمینی (ره) برای ارتقای علمی و معنوی آن دو را به دانشگاهیان توصیه می کردند. ایشان همچنین دین مداری جامعه دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی را به عنوان یکی از خصیصه های این دانشگاه نام بردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علم خواه ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، انتصاب دکتر کریمی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه را تبریک و از زحمات دکتر یزدان دوست قدردانی نمودند.

ایشان انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین طهماسبی به‌عنوان مسئول جدید دفتر نهاد را به فال نیک گرفته و به ایشان تبریک و برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی کردند. در آخر ایشان از زحمات همه مدیران هیات های علمی، جذب، اجرایی دانشگاه، همکاران خود در دفتر نهاد و کارکنان دانشگاه قدردانی نمودند.

سرپرست دانشگاه، دکتر کریمی مزرعه شاهی ضمن تشکر و قدردانی از مسئول پیشین دفتر نهاد رهبری، حجت الاسلام و المسلمین علم خواه با آرزوی سلامتی و توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید، به مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی خوش آمد گفت.

سرپرست دانشگاه، ضمن اشاره به توانمندی و آشنا بودن مسئول جدید نهاد رهبری با فضای این دانشگاه و کمک هایی که به مجموعه خواجه نصیر در سال های گذشته داشتند، برای این مقام مسئول آرزوی موفقیت کردند.

دکتر کریمی همچنین از نگاه ویژه ایشان به این دانشگاه قدردانی کرده و خواستار عنایت ویژه مسئول محترم نهاد رهبری به مجموعه دانشگاه بخصوص در شرایط سخت کنونی جامعه بودند و توجه به این مهم را زمینه ساز ارتقاء و تعالی دانشگاه دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به گذراندن دوران تحصیل خود در این دانشگاه و فعالیت های فرهنگیشان، این دوران را مقطعی بی بدیل و ویژه برای خود دانستند که تحول و ایجاد پیوندهای دوستانه را سبب شده است. ایشان با اشاره به همکاری هایی که تا قبل از این با مجموعه خواجه نصیر داشته اند، دانشگاه را محیط مهمی دانسته و از آن به عنوان محیطی برای رشد و زندگی یاد کردند.

وی در ادامه به سوابق و فعالیت های خود بعد از دوران تحصیل اشاره ای داشتند. دوره تبلیغ و معاونت در دانشگاه صنعتی شریف در زمان مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین رستمی در دانشگاه صنعتی شریف، مسئولیت در حوزه ریاست سازمان تبلیغات و سرپرستی معاونت پژوهشی و آموزشی این سازمان و در نهایت دستیار محتوایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گوشه ای از فعالیت های ایشان بوده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه به این نکته اشاره داشتند که همواره در طول تاریخ انسان ها از ستم دو گروه مصون نبوده اند؛ گروهی که صرف توجه به مادیات، بشریت را به پیشرفت های عادی و مادی محدود کردند و به سعادت ابدی آنها توجه نداشته اند و گروهی دیگر که به اسم دین، بی توجهی به دنیا را ملاک قرار داده اند. وی افزود که حقیقت دین محمد (ص)سعادت دنیا و آخرت را مدنظر قرارداده و این را می بایست در قالب سازوکاری برای زندگی اجتماعی و انسانی تصویر کرد. همان که رهبر معظم انقلاب آن را تمدن نوین اسلامی نامگذاری می کنند و در تعریف ایشان، علم و پیشرفت های علمی، رفاه در قله و درکنار آن نیز معنویت و بندگی باید مدنظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه سخنرانی خود افزودند: حرف جدید باید سازندگی معنوی و اخلاقی در کنار علم باشد؛ چیزی که اکنون دنیا از آن محروم است و نتیجه آن، استعمار، بمب اتم و غیره شده است.

ایشان در ادامه فرمودند که معنویت بدون دنیا نیز سبب وابستگی به نیاز اولیه خواهد شد. با این نگاه اهمیت دانشگاه دوچندان می گردد و تاکید داشتند: باید کاری کرد که علم و دانشگاه، گفتمان جامعه شود.

ایشان صحبت های خود را با تاکید بر این نکته ادامه دادند که دانشگاه تربیت کننده مدیران جامعه است و آینده جامعه نیز به دانشگاه وابسته خواهد بود. دوخروجی اصلی دانشگاه دانش و دانشمند است، یکی علمی که در خدمت بشر است و دیگری دانشمندی که قرار است مدیریت و حرکت را پیش ببرد. و در این جهت وحدت حوزه و دانشگاه سازوکار آن خواهد بود و نهاد هایی مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می تواند به پیشبرد آن کمک کند. این امر سبب تسریع روند پیشرفت علمی خواهد شد چیزی که با توجه به سابقه و تاریخ کشورمان دور از دسترس نیست و در همین زمینه مقام معظم رهبری در سخنرانی چند سال پیش خود بر این موضوع تاکید داشتند که در پنجاه سال آینده باید در قله علمی دنیا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی افزودند، نهاد نمایندگی بایستی تسهیل کننده و پیشبرنده ی اهداف دانشگاه بوده و بتواند موانع را رفع کند که این موضوع جز با همیاری خانواده دانشگاهی رقم نخواهد خورد.

در پایان نیز ضمن تشکر از حضار در این جمع و تقدیر از زحمات حجت الاسلام المسلمین علم خواه و اشاره به بهره مندی از علم و تجربیات کسب شده ایشان در این دانشگاه، با توکل به خداوند، از مجموعه دانشگاه و ریاست جدید دانشگاه جهت ادامه راه ابراز یاری داشتند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه اظهار نمودند: محور کار دینی و فرهنگی تکلیف روشنی است که بر عهده دانشگاهیان می باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به وجود شریف نبوی و ولادت آن حضرت و هفته مبارک وحدت، به این حدیث اشاره داشتند که خداوند متعال در روز قیامت از نعمتی که بر برندگان ارزانی داشته سوال خواهد کرد و آن نعمت، ولایت اهل بیت صلوات علیه و آله است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، با اشاره به جایگاه و مقام خواجه نصیرالدین طوسی اظهار نمودند، وی از بزرگ مردان مکتب اهل بیت، شاگرد امام صادق(ع) و دانشمند بزرگ اسلام بودند. اوبا تاسی از اسلام وراه انبیا، قوم نابخرد مغول را به قله های دانش رسانده و سبب پیشرفت آنها شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: تعریفی که دانشگاه را کارخانه تربیت کارشناس می داند بدترین تعریف است و باید در آن تجدید نظر کرد و به کارخانه انسان سازی تصحیح کرد. ماموریت دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان، تشکل ها و کارکنان باید این باشد که دانشجو را در مسیر شدن، به بهترین شدن سوق دهد.

ایشان در نهایت با اشاره به سابقه دیرینه همکاری با حجت الاسلام والمسلمین علم خواه، اشاره به نکات مثبت شخصیتی شان داشتند که باوجود نقد هایی که متوجه ایشان بوده، همواره بر نکاتی که به نفع انقلاب و اسلام بوده، پایمردی می کرده و همواره با متانت و روحیه خوبی برخورد داشتند. همچنین با ذکر این نکته که توفیق همکاری با حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی را در دانشگاه شریف داشته اند، از ایشان به عنوان فردی که با فضای دانشگاه آشنا هستند یاد کرده، و خاطرنشان کردند که فرصتی خوب و آزمونی برای مسئول نهاد رهبری در دانشگاه است تا با توجه به نقد ها و تشویق هایی که در جهت بهترشدن مجموعه نهاد نمایندگی رهبری داشته اند، حال خود این مهم را به منصه ظهور برسانند.

در پایان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حکم حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی را به وی تقدیم نمود و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین علم خواه قدردانی نمود.

تاریخ:
1400/08/11
تعداد بازدید:
2025
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.