برگزاری سی و دومین اجلاس رؤسای سیزده دانشگاه بزرگ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سی و دومین اجلاس رؤسای سیزده دانشگاه بزرگ کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی: سی و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور بیستم خرداد با حضور دکتر یزدان دوست، رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی؛ دکتر نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران و رییس اجلاس؛ دکتر فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف؛ دکترسلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی؛ دکترنصیری قیداری، رییس دانشگاه شهیدبهشتی؛ دکتر ابطحی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر میرزابزرگ، رییس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه به صورت حضوری و جمعی دیگر از رؤسای دانشگاه‌ها و دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزارشد.

در ابتدای اجلاس دکتر یزدان دوست ضمن خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سال‌های اخیر از منظر پاسخ‌ به نیازهای جامعه موفقیت های زیادی داشته است و بیش از 80 درصد دانش آموختگان در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول فعالیت هستند. همچنین ساختار مناسبی برای تجاری سازی پژوهش داریم، اما به طور مستمر به دنبال تکمیل این ساختار هستیم و تلاش می‌کنیم از همه زیر ساخت‌ها بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه بیان داشت: یکی از دستاوردهای با ارزش  دانشگاه درحوزه فناوری و کارآفرینی، دریافت مجوز تأسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی نصیر بود. این صندوق با هدف جذب منابع مالی برای توسعه، مشارکت و سرمایه گذاری لازم در امر پژوهش و فناوری و ایجاد بستر سرمایه گذاری بخش غیردولتی، ارائه تسهیلات مالی و حمایت های قانونی از پژوهشگران و فناوران و کمک به دستگاه های اجرایی در جهت تجاری سازی تاسیس گردیده است و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی این صندوق محسوب می‌شود. امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی شاهد فعالیت‌های ارزنده‌ای در حوزه فعالیت‌های پژوهشی باشیم.

وی همچنین گفت: علی رغم شیوع کرونا، دانشجویان خارجی دانشگاه رشد چشم گیری داشته و آمار آن نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می دهد. تعداد اساتید مدعو خارجی از 17 به 20 نفر رسیده است. همچنین با 43 دانشگاه برتر دنیا و مؤسسه بین المللی تعامل نزدیک داریم، که این همکاری‌ها تنها یک تفاهم نامه کاغذی و ویترینی نیست و بسیاری از آن‌ها در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی عملیاتی شده است.

دکتر یزدان دوست اضافه کرد: در حال حاضر، علی رغم شیوع کرونا و تحریم‌های همه جانبه، دانشجوی شاغل مشترک منتهی به مدرک دوگانه در کشورها اعم از هلند، کره جنوبی، فرانسه و روسیه داریم واین همکاری با سایر کشورها هم در حال گسترش است. تعداد پروژه‌ های بین المللی دانشگاه در دیماه 99 در مقایسه با دیماه 98 که حدود 18 مورد بوده، با 33 درصد افزایش به 24 پروژه افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه گفت: مقالات منتشر شده در گذشته 38 درصد بوده و اکنون به 45 درصد رسیده و استنادات به مقالات حدود24 الی 25 هزار شده است.

در ادامه نشست، دکتر نیلی، رییس اجلاس اظهار نمود: دانشگاهها همواره باز و مشغول فعالیت بوده اند. همچنین تا حدی که پروتکل های بهداشتی اجازه دهند، خوابگاهها و سایر قسمت های دانشگاه فعال هستند.

دکتر نیلی همچنین اشاره کرد : مهمترین مسأله شیوه حضور دانشجویان در ترم آینده است که امیدواریم با واکسیناسیون شاهد افزایش حضور دانشجویان باشیم. با توجه به تجربه هایی که در زمینه آموش مجازی کسب کرده ایم، طبیعتا شیوه آموزش ما دچار تغییراتی خواهد شد. انتظار می رود با استفاده از ظرفیت تکنولوژی و تجربه موفق دانشگاهها بتوانیم از این ظرفیت ها برای ارتقاء آموزش و دسترسی بیشتر مردم به بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها بپردازیم.

رئیس دانشگاه تهران به نقش خوشه‌های فکری دانشگاه‌ها در انتخاب بهتر و برتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از دانشگاه‌ها دستاوردهای خوبی در حوزه خوشه‌های فکری داشته اند، می‌توانیم از این خوشه‌ها و دستاوردها در عرصه انتخابات بهره بگیریم تا مسایل کشور را با هم بررسی کنیم . تشکیل خوشه‌های فکری دستاوردهای خوبی داشته و جلسات متعددی با مسئولان عالی‌رتبه کشور برگزار شد. در این شرایط نیز خوشه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ به گونه ای که این آمادگی وجود دارد که خوشه‌ها نشستی با کاندیداهای ریاست‌جمهوری برگزار کنند.

وی در پایان اظهار کرد: خوشه‌های فکری از اساتید عالی رتبه دانشگاه‌ها هستند و بدون سوگیری خاصی می‌توانند به مردم برای انتخاب بهتر کمک کنند؛ هفته آینده خوشه‌ها می‌توانند این هماهنگی را برای برگزاری نشست کاندیداها انجام دهند و دانشگاه‌ها نقش خودشان را بار دیگر در جامعه ایفا کنند.

در دستور جلسه سی و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور موضوعات بازگشایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مهرماه 1400؛ بررسی طرح تعاون؛ آسیب شناسی بخشنامه اخیر خزانه‌داری کل؛ آزمون دکتری و مساله لغوحد نصاب نمره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و چگونگی نظارت بر حسن اجرای تمام وقتی ویژه در مرحله دوم همسان سازی به بحث و بررسی گذاشته شد.

تاریخ:
1400/03/21
تعداد بازدید:
624
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.