نشست هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی پردیس علوم

نشست هم اندیشی به منظور بهره مندی از دیدگاه ها و نقطه نظرات متقابل در پردیس علوم به صورت حضوری و مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست هم‌ اندیشی هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده های فیزیک، شیمی و مرکز آموزش های عمومی به منظور تقویت و استمرار ارتباط دوسویه و بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات متقابل، دوشنبه 18اسفند به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این نشست دکتر یزدان دوست، رئیس دانشگاه ضمن بیان این مطلب که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درشرایط کرونایی دستاوردها ی خوبی داشته، اظهارکرد: دانشگاه توفیق آن را داشته که به عنوان اولین دانشگاه، گزارش طرح اقتصاد مقاومتی ارتقاء پنج دانشگاه برتر را به وزارت علوم ارائه کند و نتیجه‌ بدست آمده این بود که دانشگاه از رتبه 7 در میان شانزده دانشگاه برتر در سال 98 به رتبه 6 در سال99 ارتقاء یافت و ما مسلما با تلاش و عزم همکاران جای خود را در میان پنج دانشگاه برتر کشور خواهیم یافت.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: ما در فضای تعامل با بخش صنعت موفقیت های زیادی داشتیم و در اوایل شیوع بیماری کرونا مذاکراتی با مجموعه منطقه ویژه فرودگاهی پیام در نزدیکی شهر تهران داشتیم و در تلاش برای ایجاد ناحیه نوآوری و کارآفرینی در آن جا هستیم. همچنین، اساسنامه تاسیس یک موسسه مشترک پژوهشی و فناوری را با عنوان " توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته" با مپنا به امضاء رساندیم.

دکتر یزدان دوست، ضمن اشاره به این مسئله که بحث تجاری سازی نتایج پژوهش در دانشگاه ما مغفول مانده بود، بیان داشت: با برنامه یک ساله مستمرموفق شدیم مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری را در آخرین جلسه‌ کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور در سال 99 که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر اعضاء در 4 اسفند برگزار گردید، دریافت کنیم که دستاورد بزرگی برای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. این صندوق با هدف جذب منابع مالی برای توسعه، مشارکت و سرمایه گذاری لازم در امر پژوهش و فناوری و ایجاد بستر سرمایه گذاری بخش غیردولتی، ارائه تسهیلات مالی و حمایت های قانونی از پژوهشگران و فناوران و کمک به دستگاه های اجرایی در جهت تجاری سازی تاسیس گردیده است و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی این صندوق محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه ضمن بیان این مطلب که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی علی رغم کوید19عملکرد خوبی درآموزش و پژوهش از خود نشان داد بیان نمود: در حوزه بین المل رشد چشمگیری داشته ایم. این رشد هم شامل تعداد دانشجویان خارجی و هم تعداد پروژه های بین الملل دانشگاه می باشد. طبق آمار، پذیرش دانشجویان خارجی رشد 24 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد وتعداد پروژه ها با 33 درصد رشد به تعداد بیست و چهار پروژه بین الملل رسیده است.

دکتر یزدان دوست، در خصوص مسئله یکپارچه سازی دانشگاه افزود: در مورد یکپارچه سازی فضای دانشگاه، کماکان در حال پیگیری هستیم و تمام تلاشمان را برای یکپارچه سازی ادامه خواهیم داد. در مورد وضعیت پردیس علوم هم، از آنجایی که مکاتبات رسمی و قانونی از مراجع ذی صلاح مثل شهرداری، سازمان آتش نشانی و... در اختیار داریم که به هر طریق ادامه فعالیت در این مکان را مخاطره آمیز می دانند و مسئولیت متوجه دانشگاه است، تلاشمان برای جابجایی با توجه به امکانات دانشگاه است و در این زمینه در حال بررسی و برنامه ریزی هستیم.

در ادامه این نشست، اعضای هیات علمی نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح و متعاقب آن هیات رئیسه به پرسش‌های مطروحه پاسخ دادند.

تاریخ:
1399/12/19
تعداد بازدید:
1234
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.