بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی(روز مهندسی) در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی(روز مهندسی) در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش روابط عمومی، بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی دوشنبه 1399/12/4 به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این مراسم دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر یزدان دوست،رییس دانشگاه، حاج آقا علم خواه، مسئول نهاد رهبری درتوصیف مقام حکیم خواجه نصیرالدین طوسی صحبت نمودند. همچنین با سخنرانی مهندس صبوری، دانش آموخته دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مهندس علیدوستی، دانش آموخته دانشگاه و کارآفرین و مدیر عامل شرکت دانش بنیان ادامه یافت.

در این مراسم رییس دانشگاه از تاسیس صندوق پژوهشی و فناوری نصیر خبر داد و آن را دستاورد بزرگی برای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانست و ابراز امیدواری نمود این صندوق برای تجاری سازی و ادامه حرکت های پژوهشی دانشگاه قطعا به کمک خواهد آمد.

مهندس صبوری بیان نمودند، بودجه 1399 برای کارهای شهرداری تهران در شهر تهران بیش از 50 هزار میلیارد تومان بوده است. کارهای مهندسی که صرفا توسط مهندسین ایرانی در شهر تهران انجام گرفته است، کارهای کم نظیری است که توانسته در داخل و خارج ایران جوایز متعددی را از آن خود کند که می توان در این زمینه به بیش از 800 دستگاه پل های چند سطحی در شهر تهران، 550 کیلومتر بزرگراه و بیش از 530 کیلومتر مسیر جمع آوری آبهای سطحی و ...اشاره نمود که همه این ها ماحصل کارهای مهندسین فارغ التحصیل از دانشگا ه ها من جمله دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می باشد.

در ادامه مهندس علیدوستی با بیان اینکه ادامه تجلیل از مهندسین پیشکسوت دانشگاه به روال هر سال نشان از عزم مسئولین دانشگاهی در این خصوص دارد بیان نمود، به نظرمن چند مسئله مهم است. یکی، علاقه و انگیزه ای که در وجود استاد دانشگاه است و مشوقی برای رسیدن دانشجو به هدفش می باشد. دوم، پروژه هایی که به دانشگاه تزریق می شود خیلی مهم است که در این زمینه صندوق پژوهش و فناوری نقش ارزشمندی ایفا خواهد نمود.

در پایان به رسم سنت هر ساله، ازسه مهندس پیشکسوت دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

تاریخ:
1399/12/4
تعداد بازدید:
493
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.