تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی نصیر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور که با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی وحدت، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر اعضا در تاریخ 4 اسفند برگزار گردید،  مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی نصیر صادر شد.

این صندوق با هدف جذب منابع مالی برای توسعه؛ مشارکت و سرمایه­ گذاری لازم در امر پژوهش و فناوری و ایجاد بستر سرمایه­ گذاری بخش غیردولتی، ارائه تسهیلات مالی، حمایت­های قانونی از پژوهشگران و فناوران و کمک به دستگاه­های اجرایی در جهت تجاری­ سازی تاسیس گردیده­ است. همچنین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی این صندوق محسوب می‌شود.

صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی است که با نقش آفرینی در سرمایه گذاری و با هدف تسهیل فرایند تجاری سازی، یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار زیست بوم کارآفرینی بوده و مسیر تجاری سازی و حمایت از ایده های استارتاپی را هموار خواهد ساخت. اهم فعالیت های صندوق های پژوهش و فناوری عبارتند از:

·        سرمایه گذاری خطرپذیر (در طرح های فناورانه)

·        اعطای تسهیلات (به طرح های فناورانه)

·        عاملیت مالی

·        اعطای ضمانتنامه

لازم به ذکر است، مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در سال 1387 افتتاح گردیده و در حال حاضر 42 شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند. مراکز رشد واحدهای فناور یکی از ابزارهای مهم تبدیل ایده به محصول و به نوعی متولی بخش فناوری و توسعه کارآفرینب در دانشگاههای نسل سوم به شمار می آیند.

تاریخ:
1399/12/05
تعداد بازدید:
1257
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.