برگزاری نشست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بانوان کارمند
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، نشستی را با حضور بانوان کارمند به صورت حضوری و مجازی دوشنبه 13بهمن برگزار کرد.
در این نشست دکتر یزدان دوست، رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: امروز در دانشگاه های ما در جنبه های آموزش و پژوهش حضور پررنگ بانوان ملموس تر از گذشته شده است و این مساله نیاز به برنامه ریزی دارد.
دکتر یزدان دوست افزود: دانشگاه افتخار دارد که از حضور بخش قابل توجهی از جامعه بانوان به عنوان عضو هیات علمی، کارمند و دانشجو برخوردار است و امیدواریم که بتوانیم به بهانه این روزهای مبارک سهم خود را در قدردانی از آنها ایفا کنیم.
رئیس دانشگاه بیان داشت: برای اینکه بانوان بتوانند جایگاه خود را درجامعه پیدا کنند، بخش مهم آن استمداد از خود بانوان و ایفای نقش محوری توسط آنها است. ما باید از جامعه چند صدایی که در دانشگاه وجود دارد در جهت استفاده بهینه از تمام تخصص ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.
دکتر رحمانی، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در ادامه نشست طی سخنانی بیان داشت: امروز تقریبا همه بر ضرورت حضور و همکاری بانوان در جامعه معترفند و برای اینکه آن ها بتوانند استعدادها و توانمندی های خودشان را به منصه ظهور برسانند باید به رفع چالش های پیش رو اقدام کنند.
دکتر رحمانی افزود: ماموریت وزارت علوم، تولید دانش، تقویت نیروی متخصص و استفاده از توانمندی زنان در عرصه دانش و فناوری است و هدف آن است که از ظرفیت و پتانسیل زنان در اداره کشور استفاده شود.
مشاور امور زنان و خانواده گفت: هدف، ارتقای جایگاه زنان در جامعه با حفظ ارزش ها، اعتقادات و هنجارها است.
ایشان افزود: وزارت علوم طرح دانشگاه دوستدار خانواده را دردستور کار خود قرار داده و در این راستا اقداماتی در حال انجام است. اما از آنجا که این اقدامات و فعالیت ها پراکنده است، هم افزایی و نتیجه مطلوب را با کندی مواجه ساخته است. بر اساس این طرح و شاخص های مد نظر آن، قرار است دانشگاهها رتبه بندی شوند و نشان داده شود که دانشگاه در این حوزه از چه رتبه بندی برخوردار است. بر این اساس باید دانشگاهها به این موضوع اهمیت دهند.
در پایان این نشست، کارمندان دیدگاهها و نظرات خود را بیان داشتند و رئیس دانشگاه به سوالات آنان پاسخ داد.
 
 
تاریخ:
1399/11/14
تعداد بازدید:
845
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.