امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و تعاونی تولید کنندگان سازه های فولادی کشور
‎به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه  صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و تعاونی تولید کنندگان سازه های فولادی کشور روز سه شنبه30 دی ماه در دانشکده عمران به امضای دکتر طالعی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و دکتر کاویانپور، رئیس کمیته علمی و فناوری های نو تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی (کامسی) رسید.
‎دکتر صبوری رئیس دانشکده عمران در این نشست اظهار داشت: تحقیقات مربوط به سازه‌های فولادی که در سطح کشور انجام گرفته اگر در اختیار مهندسین قرار گیرد قطعا در بهینه‌سازی سازه‌ها مفید خواهد بود.
‎دکتر محمد طالعی معاون پژوهشی بیان داشت: از جمله مباحث مهم مطرح در برنامه تحول در حوزه پژوهش و دانشگاه که از ابتدای امسال به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه رسید، بحث ایفای نقش اجتماعی دانشگاه و حضور پررنگ در توسعه دانش بومی است.
‎معاون پژوهشی گفت: در این راستا سعی بر آن است که از دانش فنی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت حل مشکلات و معضلات موجود حوزه‌های صنعتی کشور و فعالیت‌های شرکت‌های فعال در حوزه‌های تجاری و عمرانی کشور بهره گیریم.
‎معاون پژوهشی با بیان این نکته که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در میان 5 دانشگاه برتر صنعتی و 13 دانشگاه بزرگ و برتر کشور قرار گرفته افزود: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی حدود 7 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دارد که استفاده از پتانسیل آن ها  از جمله مباحث حائز اهمیت  برای ما است.
‎دکتر طالعی ادامه داد: در راستای بحث هدفمند کردن پایان نامه ها، دانشجویان می‌توانند پایان نامه‌های خود را مسئله محور انتخاب کنند و  یکی از موضوعات و مسائل صنعت کشور را مورد تحقیق قرار دهند. همچنین موضوع دیگری که از بحث هدفمند کردن پایان نامه‌ها محقق خواهد شد؛ بحث اشتغال دانشجویان است. انتظار این است که وقتی دانشجوئی، در حوزه تخصصی یکی از مشکلات صنعت کشور را حل می‌کند در ادامه مسیر با نمایش پتانسیل خود راحت‌تر بتواند با صنایع شروع به همکاری کند.
‎معاون پژوهشی دانشگاه ضمن بیان این نکته که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و انجمن سازه‌های فولادی کشور تا عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه همه مسائل را پیگیری خواهند کرد، در خصوص موضوعات تفاهم نامه بیان نمود: از جمله موضوعاتی که در این تفاهم نامه ذکر شده، بحث همکاری علمی و فنی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در زمینه بازطراحی سازه های فولادی با هدف ارتقاء کیفیت طراحی سازه ها و همچنین کاهش هزینه تمام شده سازه ها است. در این زمینه، موضوعات و مشکلات توسط صنعت تشخیص داده خواهد شد و به دانشگاه اعلام می شود و سپس دانشگاه روی این موضوعات بررسی و تحقیق می نماید و نتایج را برای استفاده صنعت ارائه خواهد کرد.
‎در ادامه دکتر کاویانپور رئیس کمیته علمی و فناوری‌های نو تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی بیان داشت: ایران جزو کشورهای زلزله‌خیز است و اجرای سازه‌های ایمن باید اولویت همه سازندگان و دولت‌ها باشد چرا که سازه‌های فولادی ایمنی بالاتری نسبت به سازه‌های دیگر در بحث ساختمان دارد .
‎مهندس سعید زارع حقیقی، ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی انجمن صنفی سازه‌های فولادی کشور گفت: از ظرفیت های بالقوه موجود در کشور باید استفاده نمود. امروزه شاهد این موضوع هستیم که علی‌رغم زلزله های مکرر در کشور استقبال از سازه‌های فولادی کاهش یافته است.
‎زارع حقیقی افزود: نیاز به توجه خاص در این زمینه بود و ما این مقوله را در دو بخش دنبال کردیم؛بخشی در حوزه تولید سازه‌های فولادی که در این زمینه با سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه‌ای را امضاء نمودیم و در آنجا تعاونی به عنوان بازوی سازمان برای ارتقا کیفی‌سازی ورود کرد و بخش دوم اینکه سازه‌های فولادی سنگینی طراحی می‌شدند که توجیح اقتصادی برای مصرف کنندگان نداشت.
‎وی ادامه داد: انتظار می رود با دانش عظیمی که در این حوزه در زمینه طراحی وجود دارد، سازه‌های فولادی بهینه طراحی شوند و مردم بتوانند از مزایایی که حق زندگی در ساختمان‌های ایمن را دارند، برخوردار شوند. امیدواریم نتایج آن به زودی به صورت عملی در سازمان‌های نظام مهندسی اجرایی و ابلاغ شود.
تاریخ:
1399/11/01
تعداد بازدید:
1307
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.