مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سلیمانی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها دو شنبه 15 دی ماه باحضور رئیس دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسولان و جمعی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه، همچنین با حضور خانواده شهید فخری زاده و شهید رضایی نژاد در دانشکده مکانیک به صورت حضوری و مجازی باسخنرانی مهندس رستم قاسمی برگزار گردید.
در این مراسم دکتر فرهاد یزدان دوست، رئیس دانشگاه ضمن گرامی داشت نام و یاد شهدای بزرگ، بیان کرد که دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، توفیق تقدیم شهیدی در عرصه هسته ای را داشته و پردیسی از دانشگاه را به نام شهیدرضایی نژاد نام گذاری کرده است. همچنین ایشان ادامه دادند، دانشگاه خواجه نصیر، به منظور ارج نهادن به مقام والای سردار دلها و همرزم گرانقدر ایشان مهدی المهندس، جا دارد ادامه دهنده راه و هدف آن بزرگواران باشد و از ادامه راهروشنگری آنها در جهان فروگذاری نکند.
رئیس دانشگاه در ادامه گفت: بسیاری معتقدند که سردار سلیمانی فقط سرباز عرصه نبرد با داعش نبود، بلکه ایشان صلح جهانی، صلح ادیان و صلح ابناء بشررا هدف خود قرار داده بود.
در بخش دیگری از این مراسم حجتالاسلام علمخواه، رئیس نهاد نمایندگیمقام معظم رهبری در دانشگاه‌صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،ضمن تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی، ادامه دادن راه شهید سلیمانی را از موارد مهم برشمرد. 
وی افزود، سردار سلیمانی دو یادگار از خود بجا گذاشت، یکی زندگی و سلوک عملی آن شهید در
حیات با برکت خود و دوم سخنان و وصایای شهید بزرگوار است. مکتب حاج قاسم سلیمانی که همان سبک زندگی اسلامی ایرانی و انقلابی است که این مکتب حرکت جبهه مقاومت در سراسر جهان را نرم افزاری هدایت خواهد نمود و در گام دوم انقلاب طلیعه ای برای تمدن نوین اسلامی است و نقش حیاتی خواهد داشت.
رئیس نهاد بیان کرد که رهبر معظم انقلاب 5 شاخص برای انقلابی گری معرفی نموده که اگر فردی بخواهد در مسیر سردار سلیمانی ادامه دهنده راه این شهید والا مقام باشد باید این 5 شاخص را در خود ایجاد کند.
این شاخص ها عبارتند از پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور در همه زمینه ها، حساسیت در برابر دشمن و نقشه های آن و عدم تبعیت از آنها و نهایتا تقوی دینی و
سیاسی.
در ادامه مهندس رستم قاسمی ضمن گرامی داشت نام و یاد شهدای هسته ای به بیان خاطراتی از شهید بزرگوار قاسم سلیمانی پرداخت. در انتهای این مراسم از خانواده شهید فخری زاده و شهید رضایی نژاد تجلیل بعمل آمد

تاریخ:
1399/10/17
تعداد بازدید:
1126
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.