برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی روز دوشنبه 24 آذر ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور اساتید دانشکده مکانیک و مسئولان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد.
در این مراسم ابتدا مسعود ضیاء بشرحق، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه به سخنرانی پرداخت. وی ضمن اشاره به خاطرات شهید شهریاری، او را نمونه ای از استثنایی ترین دانشمندان کشور دانست و اظهار داشت که این شهید والا مقام به دانش غنی سازی20 درصد دست یافته بود. تصور همه این بود که بعد از شهادت ایشان، اطلاعات مربوطه از بین رفته باشد، در حالی که شهید عزیز اطلاعاتشان را با همکاران به اشتراک گذاشته بود و بعد از شهادت او راهش ادامه یافت. بنابراین چه خوب است که ما هم مانند شهید شهریاری زکات کارهای پژوهشی و نتایج آن را به نحو احسن اشتراک گذاری کنیم.
همچنین مهرزاد شمس رئیس دانشکده مکانیک که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود، بیان کرد: باید در دانشکده بسترها و زیر ساخت های پژوهش را تقویت کنیم که یکی از این بسترها راه اندازی مرکز محاسبات سریع است. تاکنون اقداماتی در این راستا انجام شده، از جمله خرید هفت دستگاه رایانه محاسباتی سریع است که امید می رود طی دو هفته اخیر مورد بهربرداری قرار گیرد. زیر ساخت دیگر، آزمایشگاه پژوهشی دانشکده است که می بایست پس از ارزیابی از آنها در جهت برقراری ارتباط معنادار دانشگاه و صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
شمس افزود: مسئله مهم دیگر، برند سازی دانشگاه است. در این خصوص فعالیت ها و اقداماتی صورت گرفته که از جمله می توان به ایجاد موسسه مشترک بین گروه مپنا و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد.
سخنران بعدی این مراسم امیر رضا شاهانی استاد دانشکده مهندسی مکانیک و معاون پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهشهای مجلس ج.ا.ا افزود: من اعتقاد دارم که دانشگاههای ایران باید مسائل کشور را حل کنند. کشوری موفق خواهد بود که دانشگاههایش برای حل مسائل اهتمام و اقدام کنند. این وظیفه و رسالت اصلی دانشگاهها است. به خصوص در شرایطی که جنگ دشمن با ما از عرصه نظامی به عرصه علمی منتقل شده است.
شاهانی همچنین اضافه کرد که حل مسائل کشور باید در سه سطح انجام شود. در سطح اول مسئولان کشور در سیاست گذاری ها باید دقت کنند. در سطح دوم مسئولان دانشگاهها باید برای دانشگاهها امکانات پروژه ها را تامین کنند. در سطح سوم اساتید باید خط دهی کنند و مطالبه کننده باشند.
سپس سید محمدرضا خلیلی معاون پژوهشی دانشکده در سخنرانی خود اشاره کرد که در اوضاع کنونی پژوهش کار بسیار سخت و دشواری است. با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا رسالت دانشگاهیان دو چندان گردیده است. همجنین شعار پژوهش در سال 99 بنام پژوهش و فناوری در جهت جهش تولید تعریف گردیده که این شعار می بایست تا حدودی اصلاح شود، چون دانشگاهها در خدمت تولید و جهش تولید بوده اند، لیکن توقغ از مسئولین امر در راستای افزایش بهره وری و پژوهش کاربردی برای حرکت در جهش تولید است. پس شعار را باید توسعه پژوهش در جهت جهش تولید اعلام کنیم.
پس از سخنرانی های مدعوین، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده مهندسی مکانیک انجام شد. پژوهشگران برتر شامل علی غفاری پژوهشگر برتر دانشگاه در حوزه کتاب، فرشاد ترابی پژوهشگر برتر دانشگاه در حوزه کتاب بین المللی، آرمین ابراهیمی به همراه استاد راهنمای ایشان ضیا بشرحق، علی نحوی، مجید سلطانی، محمدرضا همایی نژاد، علی سوهانی به همراه استاد راهنمای ایشان حسین صیادی، شهین محمدرضا زاده به همراه استاد راهنمای ایشان علی اصغر جعفری، امیر رضا صدیقی به همراه استاد راهنمای ایشان مسعود عسگری بودند.

تاریخ:
1399/09/24
تعداد بازدید:
1210
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.