تاسیس موسسه مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و گروه مپنا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در ادامه همکاری های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و گروه مپنا، اساسنامه تاسیس یک موسسه مشترک پژوهشی و فناوری با عنوان " توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته" با حضور فرهادیزدان دوست رئیس دانشگاه و عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا به امضا رسید.

در این نشست که همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری در روز شنبه 23 آذر ماه در ساختمان مرکزی شرکت مپنا برگزار شد، یزدان دوست با اشاره به سابقه موفق همکاری دانشگاه و صنعت در سال های گذشته گفت: دانشگاه آماده است در حوزه های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود به صنعت کمک کند و به حل مشکلات آن حوزه بپردازد.

علی آبادی نیز با اشاره به موفقیت های شرکت مپنا در تولید پیشرفته ترین تجهیزات صنعتی با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی از عزم جدی این شرکت برای اجرایی کردن این توافق خبر داد. در اساسنامه این موسسه آمده است که "موسسه پژوهشی توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته" با هدف توسعه فناوری، خدمات، آموزش و پژوهش در زمینه های طراحی و ساخت وسایل حمل و نقل پیشرفته مانند خودروهای هیبریدی، برقی و خودران و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با آن تاسیس شده، همچنین می بایست با مدیریت و محوریت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پشتیبانی مادی و معنوی گروه مپنا از دانش، امکانات و توانایی‌های کشور در دانشگاه‌ها، موسسات، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و سایر واحدهای فعال در صنعت حمل و نقل هوشمند کشور، بهره‌گیری کند.

براساس توافق صورت گرفته، رئیس این موسسه با پیشنهاد رئیس دانشگاه و تایید مدیرعامل مپنا از بین اعضای هیات علمی انتخاب می گردد و حکم انتصاب از سوی رئیس دانشگاه صادر خواهد شد. همچنین این موسسه فعالیت های خود را زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی انجام خواهد داد .

تاریخ:
1399/09/22
تعداد بازدید:
1184
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.