دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی؛ پیش قراول پروژه های پژوهشی معادن کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در راستای تحقق استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در داخل کشور، دانشگاه ها برای فعالسازی ظرفیت معادن به کمک بخش صنعت آمده اند و امضای 221 قرارداد پژوهشی ایمیدرو با دانشگاه های کشور موید افزایش چشمگیر ارتباط صنعت با دانشگاه در این حوزه است.
غریب پور رئیس هیئت مدیره ایمیدرو، در رابطه با رویکردهای سازمان تحت نظر خود را در خصوص تعامل با دانشگاه ها، می گوید: (( توسعه معادن کوچک مقیاس یکی از رویکردهای ایمیدرو است که در این زمینه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، آماده همکاری با دانشگاه ها در پیشبرد اهداف این بخش است. استراتژی دیگر این سازمان رونق حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است. بخشی که ظرفیت های آن سال ها مغفول واقع شده و با برنامه ریزی های ایمیدرو، در مسیر توسعه قرار گرفته است. در این بخش به هر میزان که دانشگاه ها در مقاطع دکتری و ارشد پایان نامه با موضوعات مورد توجه ایمیدرو ارایه کنند، تامین مالی آن را به عهده خواهیم گرفت. رویکرد سوم ایمیدرو، توسعه استخراج و اکتشافات در عمق است که در این بخش حمایت از ایده های دانشگاه ها را خواهیم داشت. و بومی سازی "دانش فنی" از دیگر رویکرد های ایمیدرو محسوب می شود.))
در این بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در انجام پروژه های پژوهشی مرتبط با معادن کشور، سهم قابل توجهی دارد. در همین راستا، این دانشگاه موفق شد در ماه گذشته سیستم شبیه ساز رانندگی دامپ تراک را طراحی کرده و تحویل دهد. پروژه ای که در نوع خود قابلیت های نوینی در حوزه شبیه سازی به همراه داشت و با حضور مسئولین عالی رتبه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و ایمیدرو رونمایی شد.
در همین رابطه دکتر علی نحوی مسئول آزمایشگاه شبیه ساز دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرده است که علاوه بر طراحی شبیه ساز برای مجتمع سنگ آهن سنگان (که تحویل شده)، بزودی سایر معادن را نیز به شبیه سازهای رانندگی دامپ تراک، بیل مکانیکی و شاول تجهیز خواهد کرد.
با توجه به اینکه دکتر یزدان دوست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز نظر مساعدی نسبت به انجام چنین پروژه هایی دارد، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد رشد قابل توجهی در معادن کشور باشیم.
پیش تر دکتر یزدان دوست در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرده بود که کلیه دانشکده های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی آمادگی دارند به ایمیدرو در مسیر پیشرفت کشور یاری رسانند.
تاریخ:
1399/08/18
تعداد بازدید:
1445
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.