تالیف و انتشار کتاب بین المللی توسط عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی حسین صیادی
حسین صیادی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به انتشار یک کتاب بین المللی به زبان انگلیسی در حوزه مهندسی سیستم های انرژی در انتشارت Academic Press از موسسه انتشاراتی Elsevier شد.
حسین صیادی طی گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه در مورد این کتاب بیان کرد: کتابModeling, assessment ,and Optimization of Energy system» با هدف ارائه یک بحث جامع در مورد مدل سازی، ارزیابی و بهینه سازی سیستم های انرژی ارائه شده است.
صیادی درباره کتاب افزود: این کتاب روش های جامعی را برای مدل سازی سیستم های انرژی و حرارتی بر اساس رویکردهای ترمودینامیکی، اگزرژواکونومیک، اگزرژو انوایرومنتال و اگزرژوانوایرونومیک در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در این راستا مدل های مختلف اقتصادی و زیست محیطی سیستم های انرژی مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر این، مدل سازی حرارتی پیشرفته سیستم های انرژی شامل مدل‌های FTT، FST، مدل هیبرید FTT-FST، مدل های شبه پایدار (Quasi-Steady models) و مدل‌های حرارتی مرکب نیز مورد بحث قرار گرفته است. گفتنی استچندین مدل حرارتی برای شبیه سازی موتور های حرارتی از جمله موتورهای احتراق داخلی و استرلینگ نیز در این کتاب ارائه شده است.
او گفت: همچنین در این کتاب روش های آماری(Soft Computing and Statistical Tools-SCST) مبتنی بر یادگیری ماشین(Machine Learning) برای بدست آوردن عبارات شبه تحلیلی از داده های تجربی یا عددی ارائه شده است. گفتنی است در این خصوص علاوه بر مطالب بنیادی جعبه ابزارهای نرم افزاری مدل سازی آماری نیز معرفی شده اند.
صیادی گفت: در این کتاب مسائل تصمیم سازی و بهینه سازی در حوزه مهندسی انرژی ارائه شده و علاوه بر مبانی تئوریک، تولباکس های نرم افزاری محاسباتی مربوطه نیز معرفی شده است. همچنین رویکرد بهینه سازی سریع و به هنگام (real-Time) بر اساس محاسبات نرم با ابزار FIS و ANFISنیز معرفی و مورد بحث قرار گرفته است.
او در مورد مخاطبان هدف کتاب اظهار کرد: این کتاب برای استفاده دانشجویان، مهندسان و محققان در زمینه سیستم های انرژی تهیه شده است. شایان ذکر است، بخشی از موضوعات ارائه شده در این کتاب همچنین می تواند توسط دانشجویان کارشناسی مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی سیستم های انرژی مورد استفاده قرار گیرد. در این ارتباط مطالب این کتاب به عنوان مرجع درسی در دروس تحصیلات تکمیلی مانند اگزرژی، مدل سازی حرارتی و برنامه ریزی ریاضی می تواند مورد استفاده دانشجویان و مدرسان این حوزه قرار گیرد. همچنین می توان از بخش‌هایی مختلف این کتاب در دوره کارشناسی برای تدریس درس بهینه سازی سیستم های انرژی نیز استفاده نمود. صیادی بیان کرد: علاوه بر موارد گفته شده، مطالب این کتاب می تواند برای مهندسان در طراحی و بهینه سازی سیستم های انرژی مانند نیروگاه ها، پالایشگاه ها، سیستم های آب شیرین کن، سیستم های برودتی و تهویه مطبوع، نیروگاه های انرژی تجدید پذیر، سیستم های تولید همزمان، سیستم های تولید برق و موتورها سودمند باشد.
او گفت: در واقع این کتاب یک روش جامع برای مدل سازی، ارزیابی، بهبود و بهینه سازی هر سیستم انرژی با راهنمایی و مثال های عملی ارائه می دهد تا بینشدقیق برای همه دانشجویان و مهندسان مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و محققان در این زمینه فراهم کند.
او در پایان افزود: این کتاب از 9 فصل در 558 صفحه تشکیل شده است. هر فصل آن همراه با مثال های متنوع بوده و در پایان هر فصل مسائل کاربردی و پروژه های پیشنهادی برای خوانندگان ارائه شده تا بتوانند مطالب فراگرفته را به صورت تمرینی مورد استفاده قرار دهند.
تاریخ:
1399/07/14
تعداد بازدید:
1280
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.