حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب را مقتدر خواهد کرد

حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب را مقتدر خواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علم خواه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشکده عمران این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال گذشته بیانیه ای را صادر کردند که این بیانیه برای 40سال بعدی انقلاب نکات و تاکیداتی را با خود به همراه داشته و باید همگی به آن مراجعه کرده و در آن دقت کنیم.

وی افزود: بعد از گذشت یک سال از این بیانیه فتوحاتی را در عرصه انقلاب و ایران داشته ایم. همانطور که در گذشته ایمان داشتیم که روزی در قدس نماز خواهیم خواند، در 25 سال آینده نیز شاهد فروپاشی نظام اشغالگر قدس خواهیم بود.

حجت الاسلام علم خواه با بیان اینکه امروز شاهد دگرگونی در جهان هستیم، ادامه داد: در ایران و انقلاب اسلامی اتفاقاتی را شاهد بودیم که اگر مروری بر آنها داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که چگونه با وجود عمق حوادث ایران همچنان سربلند بوده و شاهد دستاوردهای عظیم و بیشتری برای نظام خواهیم بود.

مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه با اشاره به فراز دیگری از این بیانیه، گفت: در انقلاب شعارهایی را داشتیم که ( آزادی، اخلاق،معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری)  این شعارها 3 خصوصیت داشته و همیشه پابرجا است.

وی خصوصیت اول این شعارها را جهانی بودن آن عنوان کرد و افزود: این شعارها همه گیر بوده و تمام کشورها به دنبال تحقق آن برای کشور خود هستند. فطری بودن دومین خصوصیت این شعارها بوده و دینی و الهی بودن سومین خصوصیت این شعارها است. به عنوان مکتب اسلام محتوای معارف دین این شعارها را در بر داشته و بر آن تاکید می کند. همچنین تمدن اسلامی برای تحقق واقعی همین شعارها است.

علم خواه ادامه داد: در این بیانیه رهبری به این موضوع اذعان داشت که به این شعارها خیانت نکرده و آنها سر جای خود مانده اند. این شعارها مخصوص یک زمان و نسل نیست، بدین معنی که زمانی درخشیده و بعد افولی داشته باشد. همچنین انقلاب آماده تصحیح خطاهای خویش است اما انفعالی عمل نمی کند. انقلاب نقد را مثبت می داند اما از ارزش های ایمانی خود کوتاه نمی آید.

شعارهای انقلاب اسلامی مخصوص یک زمان و نسل نیست.

مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه گفت: رهبری در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه به اصول خود پایبند بوده و به مرزبندی با دشمنان حساس هستیم، افزود: اینکه نسبت به اصل حساس هستیم از مبانی اسلام بوده و انقلاب در ایران بر همین مبنا شکل گرفت. مردم ایران با جان فشانی، زحمات و زجرهای کشیده در زندان ها و تقدیم شهدای خود برای مبانی حقه عصمت و طهارت قدم برداشتند. آنها می گفتند ما در خصوص مبانی ارزشی اسلام معامله نمی کنیم.

وی گفت: دشمنان با وجود مشکلات و تحریم هایی که برای کشور ایجاد کردند هر خطری را متوجه انقلاب کرده تا ما را بر سر میز مذاکره بکشانند. خدا را شاکریم تا در این چهل و یک سالی که از این انقلاب گذشته سربلند و با اقتدار در عرصه جهانی حضور داشته و به عنوان کشوری که توازن با امریکا دارد در منطقه و جهان حضور داشته ایم.

علم خواه تاکید کرد: هر روز شاهد انتقام هایی هستیم که جبهه های مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی انجام می دهند.

وی ادامه داد: اگر انقلاب می خواهد در گام دوم مقتدر باشد باید این بیانیه و مبانی دینی و اسلامی آن را سر لوحه برنامه های خود قرار دهد. اگر نیز خطایی در این چند سال از انقلاب سر داد به دلیل کمرنگ بودن و نادیده گرفتن مبانی اسلام بوده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه در تمام عرصه ها موفق نبوده و در بعضی موارد نسبت به مردم و آرمان‌ها فاصله گرفته ایم، افزود: ما خود را شرمنده مردم می دانیم چون از اسلام و مبانی دینی فاصله گرفته ایم. اگرچه افرادی با این آرمان ها از مردم رای گرفته ولی عکس آن را عمل کرده اند. این افراد از اسلام روی برگردانده و ارادت عملی نسبت به اسلام و مبانی آن نداشته اند.

تاریخ:
1398/11/15
تعداد بازدید:
1235
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.