بیست و ششمین کنفرانس هسته ای ایران در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می گردد
دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی میزبان کنفرانس هسته ای ایران
دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روزهای 7 و 8 اسفندماه 1398 میزبان بیست و ششمین دوره کنفرانس هسته ای ایران خواهد بود

دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی میزبان بیست و ششمین کنفرانس  هسته ای ایران

دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روزهای 7 و 8 اسفندماه 1398 میزبان بیست و ششمین دوره کنفرانس  هسته ای ایران خواهد بود. کنفرانس  هسته ای ایران یک کنفرانس سالانه است که تاکنون بیست و پنج دوره آن توسط انجمن  هسته ای ایران با موفقیت برگزار شده و همواره مورد استقبال فراوان پژوهشگران و دانشجویان قرار گرفته است.

با توجه به اینکه دستیابی به انرژی بخشی جدایی ناپذیر موفقیت جوامع مدرن و صنعتی است، توانایی هر کشور در گرو تولید و دسترسی به منابع انرژی ارزان و پاک است. دانش  هسته ای به دلیل گستردگی کاربرد در زمینه­های مختلف صنعتی، پزشکی و کشاورزی از یک سو و دستیابی به موفقیت­های تحسین برانگیز در زمینه تولید برق از طریق نیروگاه­های اتمی از سوی دیگر، از زمان ظهور آن همواره مورد توجه و علاقه پژوهشگران و محققان قرار داشته و یکی از رویکردهای جوامع صنعتی برای دستیابی به پیشرفت به شمار می­رود. کشور ایران با در دستورکار داشتن راه اندازی نیروگاه­های  هسته ای تولید برق و جایگزینی تدریجی آنها با نیروگاه­های سوخت فسیلی و همچنین برنامه­ریزی برای طراحی، احداث و بهره­برداری از شتابدهنده­ها برای کاربردهای مختلف و نیز  انجام  فعالیت های تحقیقاتی با هدف توسعه کاربرد پرتوها در صنعت، کشاورزی و پزشکی فعالیت­های مناسبی را در زمینه دانش  هسته ای آغاز کرده است. پیشرفت­های صورت گرفته با تأکید بر توسعه کاربردهای صلح آمیز این دانش و با تکیه بر دانش پژوهشگران و محققان داخلی و استفاده از امکانات و توان دانشگاه­ها، پژوهشگاه­ها، انجمن­ها و مؤسسات فعال در این زمینه رخ داده است.

همسو با انگیزه اصلی برگزاری سالانه این کنفرانس، انجمن  هسته ای ایران در بیست و ششمین دوره این کنفرانس نیز در تلاش است با هدف گردآوری پژوهشگران و متخصصان فعال در این حوزه و به منظور به اشتراک گذاشتن یافته های علمی و تجربیات خود در زمینه این دانش، ایجاد فرصت برای همکاری بین گروه­های تحقیقاتی، آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با پژوهش­ها و پژوهشگران در این زمینه علمی و نیز کمک به گسترش و پیشرفت دانش  هسته ای و محورهای مرتبط با این حوزه، گامی در راستای پیشرفت کشور در این حوزه بردارد. کنفرانس  هسته ای ایران به عنوان یکی از مهم­ترین و معتبرترین کنفرانس­های داخلی، هر ساله در اسفندماه توسط انجمن  هسته ای ایران و به میزبانی یکی از دانشگاه­های کشور برگزار می شود. دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افتخار دارد در بیست و ششمین دوره برگزاری این رویداد با انجمن  هسته ای ایران همکاری کرده و میزبان پژوهشگران، اساتید دانشگاه­ها و پژوهشگاه­ها، دانشجویان، شرکت­ها، صنایع و مؤسسات مختلف فعال در حوزه دانش هسته ای باشد. این حوزه­ها شامل نیروگاه­ها و راکتورهای  هسته ای، کاربرد پرتوها، آشکارسازی و دزیمتری، پلاسما و گداخت  هسته ای، شتاب­دهنده­ها، مواد و سوخت  هسته ای، پرتوپزشکی، موضوعات ویژه (آنتی نوترینو و نوترون) و پدافند غیرعامل پرتوی می باشد. همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست تخصصی راکتور (شامل فعالیت­های پژوهشی مربوط به راکتور در ایران) و نمایشگاه­های دستاوردها و تجهیزات  هسته ای، تشویق پژوهشگران (تحت عنوان اعطای جایزه شهید شهریاری به مقالات منتخب شفاهی و پوستر) و تقدیر از محققان ممتاز (پیشکسوتان) صورت خواهد گرفت.

در بیست و ششمین کنفرانس  هسته ای ایران بیش از 400 مقاله پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده و نتایج نهایی داوری آنها اعلام شده است. مقالات در دو قالب ارائه شفاهی و پوستر مورد پذیرش قرار گرفته اند.

  نشانی وبگاه کنفرانس: www.nsi.ir

تاریخ:
1398/11/25
تعداد بازدید:
769
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.