تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی نصیر
صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تاسیس شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور که با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی وحدت، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر اعضا در تاریخ 4 اسفند برگزار گردید،  مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی نصیر صادر شد.

این صندوق با هدف جذب منابع مالی برای توسعه؛ مشارکت و سرمایه­ گذاری لازم در امر پژوهش و فناوری و ایجاد بستر سرمایه­ گذاری بخش غیردولتی، ارائه تسهیلات مالی، حمایت­های قانونی از پژوهشگران و فناوران و کمک به دستگاه­های اجرایی در جهت تجاری­ سازی تاسیس گردیده­ است. همچنین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی این صندوق محسوب می‌شود.

صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی است که با نقش آفرینی در سرمایه گذاری و با هدف تسهیل فرایند تجاری سازی، یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار زیست بوم کارآفرینی بوده و مسیر تجاری سازی و حمایت از ایده های استارتاپی را هموار خواهد ساخت. اهم فعالیت های صندوق های پژوهش و فناوری عبارتند از:

·        سرمایه گذاری خطرپذیر (در طرح های فناورانه)

·        اعطای تسهیلات (به طرح های فناورانه)

·        عاملیت مالی

·        اعطای ضمانتنامه

لازم به ذکر است، مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در سال 1387 افتتاح گردیده و در حال حاضر 42 شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند. مراکز رشد واحدهای فناور یکی از ابزارهای مهم تبدیل ایده به محصول و به نوعی متولی بخش فناوری و توسعه کارآفرینب در دانشگاههای نسل سوم به شمار می آیند.

تاریخ:
1399/12/05
تعداد بازدید:
1258
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.