طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی دو نازله FDM در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
یک نمونه پرینتر سه بعدی دو نازله FDM به دست پژوهشگران دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شد. این پروژه از مرحله تدوین نیازها، طراحی مفهومی، طراحی اجزا و طراحی ماژول‌ها تا ساخت، تست نهایی و تدوین دانش فنی تولید توسط دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین‌طوسی به سرپرستی دکتر مهرداد کازرونی انجام شده است.
طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی دو نازله FDM در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، یک نمونه پرینتر سه بعدی دو نازله FDM به دست پژوهشگران دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شد. این پروژه از مرحله تدوین نیازها، طراحی مفهومی، طراحی اجزا و طراحی ماژول‌ها تا ساخت، تست نهایی و تدوین دانش فنی تولید توسط دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین‌طوسی به سرپرستی دکتر مهرداد کازرونی انجام شده است.
این پروژه کاملا مبتنی بر فرایند استاندارد طراحی مهندسی انجام شده و قابلیت تولید صنعتی را دارا است. دانش فنی حاصل از انجام این پروژه می‌تواند برای تولید نمونه‌های دیگر پرینترهای سه بعدی پلیمری مورد استفاده قرار گیرد.
طراحی این محصول به گونه ای است که از دو اکسترودر مجزا برای تزریق پلیمر استفاده می‌کند و از قابلیت پذیرش دو برنامه GCode مجزا از هم برای برای تولید یک قطعه سه بعدی برخوردار است. همچنین سیستم کنترل حرکت این دستگاه، برای یک سیستم دو نازله طراحی و پیاده‌سازی شده است.
گفتنی است، پرینت سه بعدی FDM متداول ترین تکنولوژی پرینت سه بعدی حال حاضر در دنیا است. این تکنولوژی کاربردهای زیادی در نمونه سازی سریع دارد و دستگاه های آن به طور گسترده تولید می شود. پرینت سه بعدی FDM یک فرایند ساخت افزودنی است که متعلق به خانواده “اکستروژن” است.پرینتر سه بعدی فیلامنتی یا اف دی ام با ذوب کردن پلاستیک و اکسترود آن، محصول سه بعدی را به صورت لایه به لایه می سازد.
پیش پینی می شود استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت و تکنولوژی روز به روز افزایش یابد.
تاریخ:
1399/09/09
تعداد بازدید:
1228
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:12
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.