آیین افتتاح ساخت شبیه ساز رانندگی دامپ تراک برگزار شد
آیین افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپ تراک صبح امروز یکم مهرماه 1399 برگزار شد
آیین افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپ تراک صبح امروز یکم مهرماه 1399 برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: صبح امروز آیین افتتاح و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپ تراک با حضور دکتر غریب پور معاون وزیر صمت و دکتر یزدان دوست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.
علی نحوی عضو هیأت علمی طراحی کاربردی و مسئول دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مسئول گروه طراحی شبیه ساز رانندگی دامپ تراک گفت: شبیه ساز رانندگی دامپ تراک یکی از ابزارهای آموزشی و صلاحیت سنجی افراد است و به عنوان یک وسیله مکمل باید به آن نگاه شود .
وی ادامه داد: بحث های آموزش تئوری و صلاحیت سنجی های هفت‌گانه از جمله صلاحیت های عمومی و سلامت جسمانی، صلاحیت روان شناختی، دانش رانندگی، مهارت رانندگی و مهارت ارتباطی و اخیراً موضوعی که خیلی به آن توجه می شود توانایی های شناختی است، این موارد را در شبیه ساز دامپ تراک می‌شود انجام داد و برخی را به صورت خارج از شبیه ساز می توان پیگیری کرد .
نحوی گفت: اگر بصورت یک پکیج جامع به آموزش و صلاحیت سنجی نگاه کنیم آن موقع این شبیه ساز می تواند بخشی از موضوع باشد. هدف ما این است که آموزش ایمنی و خطر را به گونه ای انجام دهیم که باور و نگرش افراد تغییر کند، بسیاری از آموزش ها باور را تغییر نمی‌دهند و همین منجر به تغییر در رفتار نیز نمی شود .
او خاطر نشان کرد: تجربه های مختلفی در شبیه ساز دامپ تراک کسب کرده ایم از جمله خطرات استفاده از موبایل در هنگام رانندگی یا خواب آلودگی، افرادی که در این شبیه ساز، خطرات ذکر شده را تجربه کردند باعث شده باور آنها نیز نسبت به خطرها تغییر کند و و محتاط ترعمل کنند.
یکی دیگر از مواردی که با شبیه ساز دامپ تراک انجام داده ایم سنجش اختلال خواب است و این موضوع را با ستاد علوم شناختی هماهنگ نموده ایم و در صورت تصویب یک غربال گری عمومی برای کلیه رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای انجام می شود.
دکتر نحوی اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام کشورهای دنیا عضو گروه چشم انداز صفر می باشند؛ ایران نیز در سال گذشته به عضویت این گروه درآمد که یکی از الزامات آن شبیه ساز رانندگی دامپ تراک است و البته ما هم به نحو احسن توانستیم آن را انجام دهیم.
او در مورد شبیه ساز دامپ تراک افزود: بدنه شبیه ساز کابین واقعی است اما محیط، محیط مجازی است. محیط دائما آپدیت می شود و رانندگان با همان محیطی که دائماً در آن تردد می‌کنند آموزش می بینند.
نحوی در مورد فعالیت های آینده گفت: فعالیت هایی که در آینده قرار است انجام شود، عبارت است ازاضافه کردن سناریوهای آموزشی مختلف دیگر که برخی را مربیان می توانند در محل انجام دهند و برخی ارتقای نرم افزاری نیاز دارد، شبیه ساز سایر وسایل معدنی مانند گریدر، بیل مکانیکی و همین‌طور معادن زیرزمینی وامکان استفاده از چند شبیه ساز که به صورت شبکه رانندگان آموزش ببینند نیز در لیست فعالیت های آینده قرار دارد.
وی در پایان ادامه داد: امیدوار هستیم که کاهش حوادثی که در سال گذشته رخ داده با استفاده از شبیه ساز ادامه پیدا کند و حوادث کمتر شود، آموزش لازم و متناسب با فناوری دائما به روز شوند و بهره‌وری را افزایش دهیم.
تاریخ:
1399/07/01
تعداد بازدید:
1002
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.