۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
یزدان دوست: لزوم توجه اصحاب علم به پیوند علم با فلسفه اسلامی
رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیردر آیین رونمایی از کتب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی مطرح کرد: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد و قطعا می توان این پیوند را ایجاد کرد

 رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیردر آیین رونمایی از کتب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی مطرح کرد: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد و قطعا می توان این پیوند را ایجاد کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، فرهاد یزدان دوست رییس دانشگاه در مراسم رونمایی از کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی گفت: 
 اصحاب فکر و اندیشه و خصوصا دکترمهدی گلشنی به گردن ما دانشگاهیان حق دارند و این مراسم قدر شناسی کوچکی از زحمات ایشان است.
وی ادامه داد: فعالیت های درخور متنوعی در سالهای اخیر در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی صورت گرفته است و یکی از آنها راه اندازی پردیس بین المللی چند گرایشی بوده است. یکی از کارهای مد نظر در این حوزه پرداختن به ارتباط فلسفه و مهندسی می باشد.
وی افزود : انتظار می رود یک دانشگاه صنعتی هنگامی که می خواهد به نیازهای جامعه ورود پیدا کند، رویکر های دینی و مبانی فلسفی جامعه را بخوبی در نظر بگیرد.
یزدان دوست  بیان کرد: امروز رونمایی از کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی را در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برگزار می نماییم و امیدواریم علیرغم پستی و بلندی هایی که امروزه دانشگاه ها با آن روبرو هستند، به این گونه فعالیت ها در راستای پیوند علم و فلسفه اسلامی بیشتر توجه شود.
وی تصریح کرد: با شتاب گرفتن توسعه، که امیدواریم این توسعه همواره پایدار باشد، به مبانی علمی در تعامل با ارزشهای رفیع دینی بیشتر توجه شود.

 

تاریخ:
1398/11/28
تعداد بازدید:
744
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.