۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آیین بزرگداشت «بازشناخت میراث اندیشه و دانش علامه خواجه‌نصیرالدین طوسی» برگزار خواهد شد
آیین بزرگداشت «زادروز علامه خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندسی» باهمکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در موسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد
هم‌زمان با زادروز خواجه‌نصیرالدین طوسی و تکریم روز مهندسی، نشست‌‌ تخصصی «بازشناخت میراث اندیشه و دانش علامه خواجه‌نصیرالدین طوسی» همراه با معرفی کتاب پژوهشی «کتابشناسی جامع خواجه‌نصیرالدین طوسی» در تاریخ چهارشنبه 7 اسفند، از ساعت 14، در محل تالار همایش‌‌های بین‌‌المللی مؤسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی، هم‌زمان با زادروز خواجه‌نصیرالدین طوسی و تکریم روز مهندسی، مؤسسه فرهنگی اکو با همکاری معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ج‌‌.ا.ایران و دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، آیین بزرگداشتی با عنوان «بازشناخت میراث اندیشه و دانش علامه خواجه‌نصیرالدین طوسی» برگزار خواهد کرد.
در این مراسم که با حضور مقامات دیپلماتیک، پژوهشگران، نویسندگان و فرهیختگان همراه خواهد بود، دکتر سید حجت‌‌الحق حسینی، پژوهشگر و مولف کتاب پژوهشی «کتابشناسی جامع خواجه‌نصیرالدین طوسی» ضمن معرفی این اثر، به شرح و بررسی احوال و آثار خواجه‌نصیرالدین طوسی که از تأثیرگذارترین نوابغ تاریخ دانش، حکمت و فرهنگ حوزه تمدنی اکو به شمار می‌‌رود می‌‌پردازد.
 
شایان‌ذکر است کتاب "کتابشناسی جامع خواجه نصیرالدین طوسی" براساس پروژه پژوهشی دانشگاه صنعتی خواحه نصیر، توانست  برگزیده نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی شود. این کتاب به 18 زبان بین‌المللی تهیه و تدوین شده و دربردارنده 6707 مدخل کتاب‌‌شناسانه از آثار خواجه در سراسر جهان، در بخش‌های نسخه‌های خطی، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها، مقاله‌‌ها و 90 یادمان ملی و بین‌المللی است.
 
همچنین در این مراسم گروه ارکستر پاپ قطعاتی را اجرا خواهد کرد.
تاریخ:
1398/11/27
تعداد بازدید:
917
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.