دستیار پژوهشی

دستیار پژوهشی

با هدف توسعه پژوهش­های کیفی و کاربردی و بهره­گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش­آموختگان تحصیلات تکمیلی در امر پژوهش و توسعه فناوری "آیین­نامه بکارگیری دستیار پژوهشی در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی" از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین گردیده است.

دوره دستیار پژوهشی یک دوره  غیر رسمی و کاملا موضوع محور است که برای انجام تمام یا بخشی از طرح­های تحقیقاتی کارفرمائی برگزار می­شود و منظور از دستیار پژوهشی، دانش­آموختگان مقطع حداقل کارشناسی­ارشد دانشگاه­های معتبر داخلی و خارجی است که از توانمندی­های علمی آنان بدون ایجاد هیچگونه تعهد استخدامی، برای مدت معین، جهت کمک در اجرای طرح­های پژوهشی مطابق با مقررات مندرج در آیین­نامه استفاده  می­شود.

فرایند پذیرش دستیار پژوهشی:

1.      درخواست و اعلام نیاز استاد میزبان واجد شرایط

2.      فراخوان توسط موسسه

3.      درخواست همکاری متقاضی و بررسی و تایید توسط استاد میزبان

4.      بررسی و تایید و تنظیم قرارداد توسط موسسه

 

نکات مهم:

·         خواهشمند است آیین نامه را مطالعه نمایید.

·         طول دوره استفاده از خدمات دستیار پژوهشی، یک سال است و تمدید قرارداد منوط به یافته ­های علمی و فناورانه مناسب و با کیفیت با تایید معاونت پژوهش و فناوری موسسه می باشد.

·         مرتبه علمی استاد میزبان، می­ بایست استادی یا دانشیاری باشد.

·         استاد میزبان می­ بایست در سه سال پیش از زمان تقاضای دستیار پژوهشی پایه استحقاقی سالیانه را دریافت کرده باشد.

·         استاد میزبان می­ بایست حداقل یک طرح پژوهش و فناوری کارفرمایی فعال یا گرنت داخل یا خارج از موسسه همراه با اعتبارات کافی برای پرداخت حق الزحمه دستیار پژوهشی داشته باشد.

·         رشته و زمینه استاد میزبان با دستیار پژوهشی انطباق داشته باشد در صورتی که جز موارد بین رشته ­ای است موسسه در زمینه انطباق علمی دستیار پژوهشی و استاد میزبان تصمیم ­گیری می­کند.

·         تعداد دستیاران پژوهشی هر استاد میزبان، متناسب با تعداد و منابع اعتباری پیش­بینی شده در طرح ­های پژوهش و فناوری کارفرمایی و گرنت ­های استاد میزبان، با تایید و تشخیص موسسه می ­شود.

·         دستیار پژوهشی حداقل مدرک کارشناسی­ ارشد داشته باشد.

·         در زمان تقاضا بیش از ده سال از تاریخ دانش ­آموختگی نگذشته باشد و سن فرد بیش از 40 سال نباشد.

·         این دوره به صورت تمام ­وقت است بنابراین دانش­ آموخته در طول دوره دستیاری، نباید اشتغال به کار دیگری داشته باشد.

·         مشمولان دوره سربازی که حداقل مدرک کارشناسی­ ارشد دارند می ­توانند با موافقت و هماهنگی ستاد کل نیروهای­ مسلح در دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی به عنوان دستیار پژوهشی جذب شوند.

·         استفاده از دستیار پژوهشی برای تدریس ممنوع است.

·         هرگونه تعهد استخدامی در قبال دستیار پژوهشی ممنوع است.

·         منابع مالی حق ­الزحمه دستیار پژوهشی بایستی از محل طرح­ های پژوهش و فناوری کارفرمایی با درآمدهای اختصاصی موسسه تامین شود.

·         میزان حق­ الزحمه دستیار پژوهشی توسط هیات­ امنای موسسه تعیین می ­شود.



کارشناس: سرکار خانم ملکی

داخلی: 377

ایمیل: maleki[AT]eetd.kntu.ac.ir

 
Review:
1532
Date:
1400/06/01
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت