طراحی و ساخت یک سیستم کاشتنی-پوشیدنی برای ثبت فعالیت الکتریکی غشایی از مغز
طراحی و پیاده سازی یک سیستم ثبت 8 کاناله الکتروکورتیکوگرام برای ارتباط با سیستم عصبی

مجری طرح: دکتر امیر مسعود سوداگر

اسامی همکاران: کیوان کرامت زاده، علی فیض ینژاد، علی کیا کجوری، ثریا نصیری، محمد صادق نحوی، محمد حسین مقامی، یوسف خزایی، رضا محمدی، محمدعلی شریف، مسعود حویدر، امیر شجاعی، جواد میرنجفی زاده، ابراهیم ندیمی

معرفی طرح

محوریت این پروژه، طراحی و پیاده سازی یک سیستم ثبت 8 کاناله الکتروکورتیکوگرام برای ارتباط با سیستم عصبی می باشد که می تواند عمل ثبت فعالیت های برون غشایی مغز را انجام دهد. کم حجم بودن و سبک بودن به همراه چگالی قابل قبول الکترودها در سیستم ECoG ، از ویژگیهای مورد نظر در طراحی این سیستم می باشند. سیستم ECoG مد نظر برای طراحی در این پروژه، یک سیستم با الکترودهای ثبت از جنس طلا در نظر گرفته شده است. بدنه این سیستم از جنس PLA می باشد و قسمت الکترونیک آن با استفاده از تراشه های موجود در بازار پیاده سازی شده است. بخش انتقال داده و توان بیسیم نیز در نسل اول و دوم سیستم طراحی شده با بهره گیری از لینک خازنی بر روی PCB ساخته شده و در نهایت با توجه به محدودیتهای انتقال توان در لینکهای خازنی، از یک اتصال RF و باطر یهای قابل شارژ برای رسیدن به اهداف مدنظر استفاده شده است. علاوه بر بررسی عملکرد سیستم طراحی شده به صورت برونتنی، سیستم مورد نظر بر موجود زنده نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

"این طرح با حمایت ستاد توسعه علوم و فناور یهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زمینه پژوهشی ویژه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انجام گرفته است.

ضمناً آزمایشهای این سیستم بر روی  موجودات زنده آزمایشگاهی در آزمایشگاه پژوهشی صرع در دانشگاه تربیت مدرس، با همکاری آقای دکتر میرنجف یزاده و پژوهشگران ایشان انجام شده است که به این وسیله از زحمات ایشان قدردانی میشود.

 

تاریخ:
1400/08/09
تعداد بازدید:
2748
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت