فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضا هیات‌علمی دانشگاه در صنعت
-

فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضا هیات‌علمی دانشگاه در صنعت

مطابق با آیین نامه فرصت مطالعاتی داخل کشور  اعضا هیات علمی دانشگاه در صنعت، منظور از فرصت مطالعاتی در صنعت داخل کشور، دوره معینی است که عضو هیات علمی واجد شرایط به سازمان دولتی و غیردولتی صنعتی، اقتصادی، پژوهشی یا شرکت ­های دانش بنیان مرتبط با زمینه تحقیقاتی ایشان اعزام می ­شود.

1.      تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی به انضمام نامه موافقت واحد عملیاتی در صنعت و برنامه علمی تحقیقاتی موردتأیید واحد عملیاتی صنعتی و ارائه آن در گروه آموزشی

2.      بعد از تصویب درخواست در گروه آموزشی، مدارک به معاونت پژوهشی دانشکده جهت طرح در اولین جلسه شورای دانشکده ایمیل می­گردد. 

3.      بعد از تصویب در شورای دانشکده جهت بررسی به معاونت پژوهشی ارسال و بعد از تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه به هیات‌رئیسه تحویل داده می ­شود.

4.      بعد از تصویب در جلسه هیئت‌رئیسه، متقاضی با صنعت مربوطه برای انعقاد قرارداد پژوهشی و فناوری بین دانشگاه و صنعت هماهنگی لازم را انجام می ­دهد.

5.      صدور حکم مأموریت و معرفی متقاضی به واحد عملیاتی صنعت

 

نکات مهم:

·         خواهشمند است آیین ­نامه را مطالعه نمایید.

·         مطابق با آیین نامه استخدامی اعضا هیات‌علمی، گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضا هیات‌علمی که از ابتدای سال 1398 دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی خود را آغاز می ­کنند، جهت تغییر وضعیت از پیمانی به رسمی ­آزمایشی و  از رسمی­ آزمایشی به رسمی، الزامی است.

·         برنامه مطالعاتی متقاضی بایستی کاملاً علمی، پژوهشی و فناورانه باشد و کمیته مربوطه در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه انطباق آن با نیازهای صنعت مربوطه و تخصص عضو هیات‌علمی را تأیید کند.

·         تعیین جانشین آموزشی توسط متقاضی

·         تعیین جانشین پژوهشی توسط متقاضی، درصورتی‌که درخواست فرصت مطالعاتی تمام‌وقت باشد.

·         اگر متقاضی در دو سال متوالی منتهی به تاریخ درخواست پایه نگرفته باشد، دارای رکورد علمی محسوب شده و نمی‌تواند از این فرصت استفاده نماید.

·         اعضای هیات‌علمی که سابقه کار کمتر از دو سال دارند، در صورت ارزیابی مناسب از فعالیت‌های علمی ایشان در سال‌های استخدامی سپری شده، می‌توانند از فرصت مطالعاتی استفاده کنند.

·         دوره فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضای هیات‌علمی پیمانی حداقل 6 ماه تمام‌وقت یا 12 ماه نیمه‌وقت و برای اعضای هیات‌علمی رسمی آزمایشی و قطعی 3 ماه تمام‌وقت یا 6 ماه نیمه‌وقت است.

·         حضور تمام‌وقت متقاضی در صنعت (5 روز کاری در هفته) یا پاره‌وقت (حداقل دو روز کاری در هفته) است. حداکثر دوره فرصت مطالعاتی در صنعت یک سال می‌باشد که ابتدا حکم مأموریت برای 6 ماه صادر و در صورت ارزیابی مناسب عملکرد برای 6 ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

·         برای استفاده مجدد متقاضی، بایستی از تاریخ اتمام فرصت مطالعاتی قبلی، حداقل 5 برابر دوره فرصت مطالعاتی قبلی، گذشته باشد. مدت مرخصی بدون حقوق نیز به این مدت اضافه می ­شود.

·         در دوره تمام‌وقت، هیات‌علمی مأمور به صنعت فعالیت آموزشی ندارد و تنها در راهنمایی و مشاوره دانشجویان می‌تواند فعالیت کند. در دوره پاره‌وقت، تعداد واحد موظف هیات‌علمی مأمور به صنعت به نصف تقلیل می‌یابد.

·         عضو هیات‌علمی مأمور به صنعت در دوره فرصت مطالعاتی، مجاز به اشتغال در سازمان دیگر یا گذراندن فرصت مطالعاتی دیگری نیست.

·         ارائه گزارش فرصت مطالعاتی عضو هیات‌علمی مأمور به صنعت به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه

·         ارائه گزارش پیشرفت برنامه فرصت مطالعاتی هر سه ماه یکبار مطابق فرم مربوطه.

·         ارائه گزارش جامع به همراه دستاوردهای فرصت مطالعاتی در انتهای دوره تا حداکثر یک ماه پس از پایان مأموریت

·         حکم فرصت مطالعاتی در صنعت در زمره امتیازات خدمات اجرایی عضو هیات‌علمی محسوب شده و باتوجه‌به آیین‌نامه‌های مربوط از جمله ترفیع و ارتقای مرتبه، به‌ازای هر 6 ماه تمام‌وقت، حداکثر حائز 2 امتیاز می‌شود.

تاریخ:
1401/06/28
تعداد بازدید:
232
منبع: