اشتغال 90 درصد از فارغ التحصیلان دوره دکتری دانشگاه خواجه نصیر
سرپرست دفتر دانش آموختگان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به پایش شغلی اشتغال دانش آموختگان دکتری دانشگاه خواجه نصیر گفت: بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان دوره دکتری در رشته های مرتبط شاغل هستند.

نگین معنوی زاده با اشاره به پایش اشتغال فارغ التحصیلان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اظهار داشت: در سال های 1382 تا آذرماه سال 1398، بیش از 90 درصد از دانش آموختگان دوره دکتری در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند.

وی افزود: دانشگاه خواجه نصیر در بازه زمانی فوق، 810 دانش آموخته مقطع دکتری داشته که از بین آنها، 744 نفر شاغل و 34 نفر بیکار بودند و وضعیت شغلی 32 نفر آنها نامشخص است.

همچنین سرپرست دفتر دانش آموختگان دانشگاه بیان کرد: اطلاعات گردآوری شده از طریق تماس تلفنی و بر اساس ادعای آنها بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع شاغلان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر 92 درصد، 4 درصد بیکار و نامشخص هم 4 درصد است. از میان دانش آموختگان شاغل، هم اکنون 53 نفر در خارج از کشور به عنوان هیات علمی و محقق پسادکتری در دانشگاه ها و یا در صنعت مشغول هستند. این تعداد هفت درصد دانش آموختگان دوره دکتری را در بر می گیرد(نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان).

وی افزود: اکثریت افراد شاغل در کشور به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه ها شده و در همان رشته فارغ التحصیلی مشغول به خدمت هستند؛ مابقی به صنایع مرتبط با رشته خود یا حوزه کسب و کار وارد شده اند.

 
تعداد بازدید:
2625
تاریخ:
1400/03/26
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.