width=900
۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند
width=149
width=55
 
 
نظارت و ارزیابی


 فراخوان ارزشیابی آموزشی دانشجویان در شرف فراغت از تحصیل

 

اهم فعالیتهای دفتر نظارت و ارزیابی

 ارزيابي كمي و كيفي در آموزش دوره اي توسط دانشجويان و گروه هاي تخصصي

ارزيابي فعاليت هاي پژوهشي گروههاي آموزشي و تخصصي

 

 

آئین نامه اعطاء ترفیع پایه سالانه


اهم مصوبات کمیته منتخب دانشگاه


فرمهاي مورد نيازاعضاء محترم هئيت علمي

فرم جدید فعالیتهای دوره ای اعضاء هیات علمی (درخواست پایه سالانه) 
word_icon.jpg

جداول امتیازات فعالیتهای پژوهشی دوره ای اعضای هیات علمی (جهت اعطای پایه سالانه)  word_icon.jpg


  ارزيابي كمي و كيفي در آموزش دوره اي توسط دانشجويان و گروه هاي تخصصي

  . از آنجا كه آموزش يك فرايند مستمر بوده كميت و كيفيت آن بستر لازم را در توسعه همه جانبه كشور فراهم مي آورد. حصول اطمينان از كميت و تنوع مواد درسي و كيفيت ارائه آن ها با توجه به نياز علمي- صنعتي ضروري است. بدين جهت ارزيابي آن به دو شيوه نظرسنجي دانشجوئي و ارزيابي دروني گروههاي آموزشي انجام مي يابد.

  · نظرسنجي دانشجويي به صورت ترمي و در پايان هر نيمسال تحصيلي از مجموعه دروس ارائه شده در هر گروه و دانشكده به عمل مي آيد و با توجه به سوالات طرح شده كه داراي ارزش هاي متفاوت نيز مي باشند، نمره درس ارائه شده توسط اساتيد محترم تعيين و به استاد درس و دانشكده مربوطه به عنوان يكي از ابزارهاي ارزيابي كيفي آموزشي اعلام مي گردد.

  · همچنين براي ارتقاء كيفيت نظام آموزشي و فراهم نمودن مشاركت اعضاء هئيت علمي در بهبود كيفيت آموزشي و پژوهشي و نيز عرضه خدمات تخصصي در جهت توسعه كشور، ارزيابي دروني گروههاي آموزشي برابر آئين نامه هاي مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انجام مي شود. اين ارزيابي توسط خود گروه بر اساس ملاك ها و نشانگرهاي تعيين شده انجام مي شود.

 

 ارزيابي فعاليت هاي پژوهشي گروههاي آموزشي و تخصصي

 اگر چه يكي از محورهاي اصلي وظايف دانشگاه فعاليتهاي آموزشي است، ليكن امروزه آموزش بدون ارتباط با تحقيقات و پژوهش از اهميت چنداني برخوردار نمي باشد. به عبارت ديگر كاربردي كردن فعاليت هاي آموزشي خصوصاً در دانشگاههاي صنعتي امري ضروري و از اين جهت پژوهش و تحقيق از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

براي بررسي روند فعاليت هاي پژوهشي كه علاوه بر پروژه هاي دانشجويي، طرحهاي تحقيقاتي و قراردادهاي پژوهشي را نيز شامل مي شود، تهيه گزارش و تحليل آماري آنها بر اساس حجم ريالي، تعداد و تنوع موضوعات، چگونگي اتمام يا خاتمه، ميزان مقالات منتشر شده سهم مشاركت گروههاي آموزشي ضروري است تا با مقايسه ساليانه اين گزارشات نقاط ضعف و قوت و توانائيها و تخصصهاي همكاران هيئت علمي روشن شود. بديهي است با آگاهي از روند انجام تحقيقات در دانشگاه برنامه ريزيهاي آتي با دقت بيشتري قابل انجام مي باشد.

 

تاریخ بروز رسانی : 1390/09/29

درخواست پست الکترونیک دانشجویان ارشد و دکتری

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی